تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/06 - 10:24
کد خبر: 180418

در نشست خبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

وزارت خارجه با ایجاد اجماعی برای مدیریت حج تدبیری دیگر بیندیشد/ تشکل‌های یک بار مصرف هرچه سریع‌تر از میان برود/ مراجع تقلید به مقوله فرهنگ ورود جدی داشته باشند

وزارت خارجه با ایجاد اجماعی برای مدیریت حج تدبیری دیگر بیندیشد/ تشکل‌های یک بار مصرف هرچه سریع‌تر از میان برود/ مراجع تقلید به مقوله فرهنگ ورود جدی داشته باشند

متاسفانه ما شاهد موضع گیری جدی دولتی‌ها نبودیم و تنها نمی‌توان با ابراز تاسف از کنار این حادثه گذشت دولت که شعارش تعامل سازنده با جهانیان بود حال این چه تعاملی است که همسایه ما اجازه صدور ویزا به وزیرش را نمی‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز نشست خبری اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست که صبح امروز و به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، علیرضا احمدی دبیر تشکیلات، رضا نجابت دبیر سیاسی و بهروز کلاته قائم مقام فرهنگی این اتحادیه دانشجویی به بیان آخرین مواضع خود پرداختند.

احمدی: جامعه دانشجویی باید نسبت به مقوله فساد حساس باشد

علیرضا احمدی در ابتدای این نشست با اشاره شروع سال تحصیلی جدید گفت: در فضای دانشجویی و جنبش دانشجویی امسال شاهد سال پر جنب و جوشی هستیم و  امیدواریم در جامعه دانشجویی تاثیرگذار باشیم تا بتوانیم به اهداف بلند مدت و آرمان‌هایمان برسیم.

وی افزود: در سال جاری یکی از مسائل مهمی که با آن مواجه می‌شویم مقوله انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است مجلس به عنوان خانه ملت و مکانی که امام از آن به عنوان راس امور یاد می‌کنند می‌تواند در سرنوشت مردم نقش موثری را ایفا کند و از اهمیت بیشتری برخوردار است. جامعه دانشجویی به عنوان موذنان جامعه و چشم بیدار جامعه از مجلس توقعاتی دارد که باید مجلس شورای اسلامی نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد یکی از آن مسئله‌ها موضوع فساد و وجود کانون‌های قدرت و ثروت می‌باشد که با استفاده از منافع سیاسی خود منافع مردم را از راه‌های مختلف تصاحب می‌کند.

علیرضا احمدی

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه تصریح کرد: این کانون‌های قدرت و ثروت مصالح اجتماعی و عمومی را به خطر انداخته تا خود به ثروت و قدرت دست بیابد جامعه دانشجویی باید نسبت به مقوله فساد حساس باشد و فریاد عدالتخواهی را سر بدهد چرا که کانون‌های قدرت و ثروت می‌تواند آرامش و امنیت را از جامعه سلب کند.

احمدی با بیان اینکه مجلس به عنوان رکن قانون گذار کشور علیه مفاسد اقتصادی مبارزه کند گفت: بحث مفاسد تنها به مجلس منتهی نخواهد شد و جنبش دانشجویی به ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بحث مفاسد بار‌ها مصداقا آن‌ها را بررسی کرده‌ایم برای مثال موضوع کرسنت که متاسفانه از سوی دولت اقدامات جدی پیرامون آن صورت نگرفته است و حتی در قبال این موضوع رسانه‌ها را محدود کرده است.

وی ادامه داد: باید نسبت به کرسنت رسیدگی و از مجاری قانونی پیگیری شود مسئولان ذیربط قوه قضائیه بدون مماشات اقدام کنند معتقدیم که باید رسیدگی صورت بگیرد دولت تکلیف خود را با پرونده کرسنت مشخص کند بعد از دو سال دیگر نمی‌توانید همه مسائل را به دولت سابق حواله کنید. اگر پرونده کرسنت مورد بررسی قرار گیرد آن وقت برخی نمی‌توانند بگویند که این حکم پدرسوخته بازی بوده است!

تشکل‌های یک بار مصرف بی‌هویت با توجه به عدم کاراییشان هرچه سریع‌تر از میان برود

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به تشکیل تشکل‌های دولت ساخته در دانشگاه‌ها اظهار داشت: این تشکل‌ها پشتوانه ندارند و تنها کارکردشان پیرامون بحث انتخابات کشورمان است این کانون‌ها همانند قارچ در دانشگاه‌ها سر برمی آورند و متاسفانه جریاناتی را به وجود می‌آورند که امیدواریم این تشکل‌های یک بار مصرف بی‌هویت با توجه به عدم کاراییشان هرچه سریع‌تر از میان برود.

علیرضا احمدی

از جنایت آل سعود در این حادثه نخواهیم گذشت

احمدی در ادامه سخنان خود به حادثه منا اشاره کرد و گفت: همانطور که امام (ره) فرمودند اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی‌گذیم ما نیز با تاسی به همین سخن ذکر می‌کنیم از جنایت آل سعود در این حادثه نخواهیم گذشت.

وی به لغو تجمع دانشجویان در اعتراض به حادثه منا مقابل سفارت عربستان اشاره کرد و گفت: قرار بود تجمعی با پیگیری‌های بسیج دانشجویی و حمایت سایر تشکل‌ها مقابل سفارت عربستان برای اعتراض به این مسئله صورت گیرد که مسئولان زمان صدور مجوز به بعد از بازگشت حجاج منوط کردند که ما نیز به آن تمکین کرده‌ایم اما جنایت‌های آل سعود را فراموش نخواهیم کرد و قطعا روزی می‌آید که این جنایتکاران جزای رفتار و عمل خود را پس خواهند داد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به عملکرد دولت در این مسئله خاطرنشان کرد: جا دارد دولت و وزارت خارجه با تلاش‌های خود با تعامل با کشورهای مسلمان از طریق دیپلماسی وارد مذاکره با کشورهای اسلامی شود تا این کشور‌ها تدبیری برای مدیریت حج بیندیشند.

وزارت خارجه با ایجاد اجماعی برای مدیریت حج تدبیری دیگر بیندیشد

احمدی تاکید کرد: این فاجعه نشان داد دولت سعودی نمی‌تواند مراسم حج را مدیریت کند لذا وزارت خارجه با ایجاد اجماعی برای مدیریت حج تدبیری دیگر بیندیشد.

وی با اشاره به کشتار مردم یمن توسط دولت عربستان گفت: قطعا عربستان این جنایت‌ها را با حمایت آمریکا انجام می‌دهد حمایت آن‌ها از داعش نیز از دیگر مسائلی است که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه آل سعود خادم حکومت آمریکاست و سیاست‌های آن را در منطقه اجرایی می‌کند، گفت: از دولت و رئیس جمهور نیز انتظار داریم در این مسئله با موضعگیری‌های صحیح و شفاف مطالبه خانواده‌های قربانیان و جانباختگان را پیگیری کند. همچنین انتظار داریم دولت روحیه استکبارستیزی خود را بیشتر از پیش نشان دهد.

علیرضا احمدی

دانشجوی پولی با عدالت آموزشی در تضاد است

احمدی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مقوله دانشجوی پولی و حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها گفت: این مسئله با عدالت آموزشی در تضاد است و علی‌رغم انتقادات فراوان جنبش دانشجویی شاهد اجرا شدن این مسئله در دانشگاه‌ها هستیم.

وی همچنین به پرونده دانشجویان بورسیه اشاره کرد و گفت: دولت از این مسئله بهره‌برداری سیاسی کرده است و این مسئله باعث شده سرنوشت بسیاری از این دانشجویان مظلومی مورد خدشه قرار گیرد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم هر کسی که در این مسئله تخطی کرده است باید مطابق قانون با آن برخورد شود اما دانشجویان بیگناهی که سرنوشت تحصیلی خود را با این رفتار دولت برباد رفته می‌بینند حق دارند با شکایت به مراجع قضایی مسائل و مشکلات خودرا پیگیری کنند.

وی همچنین به مسئله برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند که دانشگاه محل برگزاری کنسرت نیست، جنبش دانشجویی نیز اعلام می‌کند در صورت عدم مواجهه وزارت علوم با برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها خود به طور مستقیم وارد این مسئله می‌شود و اقدام جنبش دانشجویی در این زمینه خواهند دید.

نجابت: حادثه منا مشکوک است

اما در ادامه رضا نجابت دبیر سیاسی این تشکل دانشجویی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد؛ وی در این نشست با اشاره به فاجعه عظیم منا و سقوط جرثقیل در مکه مکرمه گفت: به طور قطع دولت سعودی مقصر این پرونده است و نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت بزرگ فرار کند چرا که امروز دیگر علل واقعی محرز شده است.

وی تصریح کرد: حج سالیان سال است که در حال برگزاری است هر سال شاهد اتفاقات گوناگونی بودیم ولی امسال هزاران کشته را در حادثه منا از دست داده‌ایم دولت سعودی سابقه اداره کردن حج را دارد ولی این حادثه مشکوک به نظر می‌آید.

رضا نجابت

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مقامات داخلی ما نسبت به عربستان مواضع جدی داشته باشند اظهار داشت: امور حج خواسته همه مسلمانان جهان است باید کمیته‌ای واحد در کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج تشکیل شود تا این امور از دست آل سعود بیرون بیاید.

وی افزود: از سوی دیگر خبر کشته شدن «حاتمی، دانشمند پژوهشگاه فضایی» بود که وی در حادثه سقوط جرثقیل به شهادت نرسید و بعد از آن به شهادت رسیدند این فرد نقش مهم و اساسی در بحث امنیتی کشورمان داشتند لازم است پیرامون این بحث باید کمیته بین المللی برای بررسی کشته شدگان ایرانی تشکیل شود.

شاهد موضع گیری جدی دولتی‌ها نبودیم

نجابت با اشاره به موضع گیری دولت نسبت به فاجعه عظیم منا گفت: متاسفانه ما شاهد موضع گیری جدی دولتی‌ها نبودیم و تنها نمی‌توان با ابراز تاسف از کنار این حادثه گذشت دولت که شعارش تعامل سازنده با جهانیان بود حال این چه تعاملی است که همسایه ما اجازه صدور ویزا به وزیرش را نمی‌دهد.

جایگاه شعار تعامل سازنده با دنیا کجاست

وی افزود: از سویی دیگر شاهدیم وزیر خارجه عربستان به وزیر خارجه کشور ما وقت ملاقات نمی‌دهد جایگاه شعار تعامل سازنده با دنیا کجاست اولین شرط تعامل همکاری با دنیا همسایگان یک کشور است قرار بود که دولتی‌ها عزت را به پاسپورت‌های ایرانی برگردانند این در صورتی است که امروز پاسپورت دیپلماتیک‌های ما خدشه دار شده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود عزت را به پاسپورت‌های ایرانی برمی گردانیم مرتبط با واقعیت نیست و تنها در فضای خیالی گفته می‌شود.

وی با اشاره به سخن وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دانشجویان صرفا فعالیتشان درس خواندن است تاکید کرد: بخشی از این صحبت قابل فهم است و اینکه صرفا کار دانشجویان درس خواندن باشد حرف غلطی است اینکه کاری به امور دیگر جامعه نداشته باشیم این خلاف اصول مبنایی ارزش‌های انقلاب است متاسفانه در دولت برخی از وزرا خود را اسیر حاشیه‌ها کردند که البته گویا در حال تسری است.

آقایان دولتی صرفاً به کار خود بپردازند

نجابت اضافه کرد: خواهشمندیم که وزرا در اعلام مواضعشان دقت کنند و آقایان دولتی صرفا به کار خود بپردازند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به موضوع هسته‌ای و برجام در کشورمان گفت: مجلس باید به طور قاطع وارد کار شود به طوری که بین خود و خدای خود در روز قیامت آسوده خاطر باشد.

دولت از سیاست خارجی به طور ملموس استفاده انتخاباتی می‌کند

وی افزود: در مسئله برجام برخی از خطوط قرمز رعایت نشده و به نوعی این عدم رعایت حفره‌های نفوذ دشمن را برای کشورمان ایجاد می‌کند. دولت از سیاست خارجی به طور ملموس استفاده انتخاباتی می‌کند و گره زدن برجام به معیشت مردم نشان گر این موضوع است.

نجابت با بیان اینکه استکبار جهانی چشم طمع به ایران دارد گفت: برجام را در مذاکرات صرفا راهی برای نفوذ به کشورمان می‌بینند تا خللی به نظام وارد کنند از سویی دیگر رایحه مطبوعی از سوی دولت پیرامون تعاملات سیاست خارجی استشمام نمی‌شود.

کلاته: در مقوله تهاجم فرهنگی تنها توانسته‌ایم دفاع حداقلی انجام بدهیم

در ادامه بهروز کلاته به بیان دیدگاه های این اتحادیه دانشجویی در مسائل مختلف پرداخت؛ وی گفت: پیرامون مسئله فرهنگ باید بگوییم که متاسفانه از اتفاقات جامعه چند گام عقب هستیم و تاکنون هم به فکر دفاع نبودیم.

وی تصریح کرد: در مقوله تهاجم فرهنگی تنها توانسته‌ایم دفاع حداقلی انجام بدهیم دولت و وزیر فعلی ارشاد پیرامون مقوله فرهنگ منفعل هستند و حتی مسئله حجاب که جزو تاکیدات دین مبین اسلام است مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

بهروز کلاته

مراجع تقلید می‌بایست به مقوله فرهنگ ورود جدی داشته باشند

قائم مقام فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مراجع تقلید می‌بایست به مقوله فرهنگ ورود جدی داشته باشند اظهار داشت: متاسفانه مراجع عظام تقلید از فرهنگ دوری کرده و حتی در رساله‌هایشان حرفی از سبک زندگی اسلامی، اقتصاد اسلامی، تولید و حمایت از تولید داخلی صحبت نکردند.

وی افزود: در زمان حکومت قاجار زمانی که بحث انحصار تنباکو پیش آمد مرحوم میرزای شیرازی آن را حرام اعلام کرد پس باید این بزرگواران به مقوله فرهنگ ورود پیدا کنند و به مباحثی همچون سبک زندگی اسلامی، تولید نسل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کلاته در پایان خاطرنشان کرد: نباید در جامعه اسلامی که دغدغه‌اش عدالت است شاهد باشیم که دو کارخانه عظیم کالای بی‌کیفیت که مردم به دلیل عدم کیفیت کالا از خرید سرباز می‌زنند وزیر دولت به مردم برچسب انقلابی نبودن بزند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top